Публікації

Глухі та оператори коли правила не для всіх

Леоніла Кирієнко

Леоніла Кирієнко

Письменниця, активістка, волонтерка
Kyiv, Ukraine

Коли у нашому житті зʼявилися мобільні телефони, для суспільства глухих - це стало гарною доступністю для комунікації, SMS, MMS стали для глухих полегшенням життя, у комунікації. Еволюціонувалися мобільні пристрої та операторські обслуговування, зʼявився кишенькоаий інтернет, соціальні мережі та різні чати, банківські обслуговування через додатки, тобто всі свої дані та документи в одному місці, і все це привʼязано до номеру мобільного телефону. Але у житті бувають казуси, які ми не можемо уникнути, це загубити телефон, або його вкрали, і звичайно разом з номером телефону який привʼязане ціле життя.

Зараз кожна людина не уявляє своє життя без соціальних мереж, і глухі черпають інформацію, знання, і спілкуються виключно відеозвʼязком, відеоповідомленням та письмово у чатах. Але є нюанс чи захищені наші номера телефону? Чи зберігають оператори нашу конфіденційність? Чи можемо ми спокійно спати, коли наші номера телефону, привʼязані до банківських рахунків, до пенсійних фондів, картки клієнтів, поштових обслуговування?

Багато глухі постраждали від того, що не можуть відновити свій втрачений номер телефону, бо для відновлення номера телефону потрібно сказати:

  • останні три номера телефону якому ви дзвонили.
  • три SMS кому ви писали або вам.

Питання: як глуха людина яка не розмовляє по телефону та не користується SMS-повідомленням, може за такими інструкціями відновити номер телефону? Якщо кожен споживач користується безкоштовними дзвінками на Viber та використовує чати для комунікації? Люди еволюціонувалися до тепершньої комунікації, використовуючі інтернет звʼязок, де кожен оператор пропонує тарифи з вигідною пропозицією для соціальних мереж, але для відновлення номера телефону оператори використовують за старим методом дзвінки та SMS - це якийсь сюрреалізм.

Але є ще один нонсенс, купуючі вже новий запечатаний конверт із SIM-картою, ми обов'язково натрапляємо на таку ситуацію, що за цим номером телефону ми отримуємо повідомлення від банку про борг, або що вас називають не вашим імʼям, або коли ви реєструєтеся в додатку нової пошти, виявляється що ви вже зареєстровані за цим номером телефону й там вказано не ваші дані. А як щодо банку? У банках електронний підпис споживачів привʼязані до номера телефону, тобто як нам захистити свої дані, якщо номер телефону який ми купуємо в операторах, вже були використані або загублені, й не змогли відновити?

Як вирішити проблему спільноти глухих, щоб захистити власні дані та відновити номер телефону:

  • паспорт та код;
  • реєстрація в базі даних оператора;
  • вказати базі даних про те що споживач з порушенням слуху.

Тут потрібно розуміти, що для суспільства глухих мобільна технологія та інтернет стали не тільки для комунікації, а й доступність у кишенях, завдяки інтернету - глухі отримують послуги перекладачів жестової мови, зареєструватися до лікарів, або держпослуги. Якщо для чуючих все простіше, вони можуть подзвонити та вирішити проблему, то для спільноти глухих інтернет та соціальні мережі стали полегшенням життя кожного глухого споживача. І тому звертаємося до мобільних операторів — а саме Lifecell, Vodafone і Київстар: робіть обслуговування для спільноти глухих дійсно доступним, а не лише для галочки «Інклюзивність».

🔥 Поділитися